FAQ - få svar på de mest stillede spørgsmål

 

Hvorfor skal jeg betale håndteringsgebyr?

I Land & Fritid har vi valgt at have de samme priser på vores produkter i butik og online. Vi har valgt at den omkostning der ligger på fragt og håndtering ligger adskilt. Derfor er den lagt på en del af de varer det koster os mest at håndtere og fragte. 

Hvis du gerne vil undgå håndteringsgebyr kan du nemt lave en click & collect ordre under "Levering" i kurven og afhente varerne i en af de fysiske Land & Fritid butikker.

 

Kan i levere hos mig?
I langt de fleste tilfælde - JA!
Der kan dog være steder hvor vi ikke kan levere da sækkevarer oftest bliver leveret med store lastbiler der skal have plads nok til at kunne komme rundt.



For at et helt lastbiltræk kan komme frem, skal vejen og frirummet i siderne af vejen være mindst 3,0 meter i bredden. Hvis vejen svinger, skal bredden være mindst 3,5 meter. Den angivne vejbredde er fra vejkant til vejkant. I højden skal der være 4,5 meter frirum.

Underlaget skal være kørefast belægning, såsom asfalt, belægningssten, grusvej el.lign. i et uafbrudt stykke fra vejkant til vejkant. Underlaget skal kunne klare en belastning på
op til 54 tons.
I forbindelse med snefald og frost skal underlaget ryddes/sikres, så bilerne kan komme frem og losse godset.
Læs mere om hvilke betingelser der gør sig gældende for levering af sækkevarer i vores folder:

 

Hvornår kommer min ordre?
Vores leveringstid er 2-3 hverdage for lagervarer og 2-10 dage for bestillingsvarer.
Har du ikke modtaget din ordre indenfor dette tidsrum bedes du kontakte os på webshop@landogfritid.dk.

 

Hvorfor kan jeg ikke logge ind med min gamle adgangskode?
Af hensyn til din sikkerhed har vi indført væsentligt skrappere krav til adgangskode på landogfritid.dk.
Vi skal derfor bede dig om at oprette en ny adgangskode til dit login, som du ikke bruger andre steder, og som overholder følgende krav:

Minimum 10 karakterer, store og små bogstaver, tal og specialtegn

Du opretter din nye adgangskode ved at åbne at klikke på Log ind, klikke på Nulstil adgangskode og indtaste den mail, din bruger er oprettet med. Derefter vil du modtage en separat mail med et link til at oprette en ny adgangskode.

Den nye adgangskode kan derefter bruges til at logge ind med.

 

Jeg har glemt min adgangskode - hvad gør jeg?
Åh nej! Nu har jeg glemt adgangskoden til landogfritid.dk - hvad gør jeg?

Du klikker blot på "Nulstil adgangskode". 
Herefter vil du blive bedt om at indtaste dit e-mail og du vil herefter få tilsendt en e-mail så du kan nulstille din adgangskode. Se krav til adgangskode i afsnittet ovenfor.
Kan du ikke huske dit brugernavn bedes du kontakte os under Kontakt eller på webshop@landogfritid.dk

 

2-faktor-godkendelse
Det er ikke længere muligt at bruge NemID papnøglekort. Du skal fremover godkende dine betalinger på landogfritid.dk med 2-faktor-godkendelse enten via din Nem-ID app eller med sms-kode. 

2-faktor-godkendelse er lavet for at sikre højere sikkerhed ved onlinehandel. Det er et nyt EU krav der er lavet for at mindske risikoen for misbrug og svindel. Når en betaling skal godkendes med to sikkerhedsfaktorer giver det en ekstra sikkerhed og identifikation af brugeren ved onlinebetalinger. Læs mere hér

 

Kan jeg betale med mobilepay?

Ja, det kan du

 

Hvor er min ordrebekræftelse?
Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse på mail indenfor 20 minutter efter du har handlet, kan det skyldes at din ordre ikke er gået rigtigt igennem eller at du har tastet din mailadresse forkert. Du bedes kontakte os på webshop@landogfritid.dk.

 

Kan vi søge sponsorat?
Land & Fritid yder i særlige tilfælde sponsorater. Find ud af hvordan et arrangement kan komme i betragtning hér